0 Shares

Nytænkt produkt kombinerer undersøgelser med videnquiz

Netucating People A/S, København, har i 2009 udviklet en licens- og web-baseret softwareløsning, som gør det muligt for erhvervslivet gennem direkte dialog via mobiltelefonen at indhente værdifuld markedsrespons og på samme tid udbrede viden om tilbud og produkter.

Denne nye form for dialog foregår direkte til kundens mobiltelefon, og er ikke baseret på overtakserede tjenester eller simple konkurrencer.

Løsningen hedder iNquire og kombinerer videnspørgsmål og undersøgende multiple choice-
og ja/nej-spørgsmål i tidsbestemte kampagner. Målgruppen tilgår en iNquire kampagne via en unik URL, og i bedste Google-stil er der tale om et nononsense interface med fokus på enkelhed, brugervenlighed og hastighed.

En kampagne på fx. 10 spørgsmål vil typisk besvares på under et minut.

Direkte kontakt til markedet

– Vi har valgt denne tilgang for at øge brugervenligheden og dermed responsen, forklarer Claus H. Hansen, adm. dir fra Netucating People A/S, og uddyber:

– De fleste internetbrugere har oplevet popup vinduer med invitation til at besvare tilfredshedsundersøgelser på forskellige hjemmesider. Tilsvarende kender mange SMS baserede konkurrencer, men begge har ofte den fatale svaghed at responsen er lav og resultatet derfor mangelfuldt.

iNquire muliggør direkte kontakt mellem virksomhed og målgruppe i selve øjeblikket, en undersøgelse finder sted. Kunden sender et SMS kodeord til 1272 og modtager straks et retursvar med link til kampagnen. Herfra er det let at give sin mening til kende og deltage i en lodtrækning som tak for besvarelse og indsigt.

På grund af blandingen mellem undersøgelse og videnquiz er der mulighed for at tilbyde præmier, til at trække kunden ind. Når kunden er inde vil deltagelsen være mere underholdende, end traditionelle, rendyrkede konkurrencer og kunden vil derfor være mere tilbøjelig til at gennemføre forløbet af spørgsmål. iNquire kampagner kan naturligvis også integreres i nyhedsbreve, på intranet og på almindelige hjemmesider.

Nyt og innovativt

Blandt de første til at benytte iNquire som ny kanal til sine kunder finder vi Betfair, hvor Head of Northern Europe, Jacob Weinreich, kan fortælle:
– Vi ser frem til at komme i endnu tættere dialog med vores eksisterende og kommende kunder på en ny og innovativ måde. Særligt kan vi se store fordele ved at integrere undersøgelser med formidling af viden. Der er ingen tvivl om, at dette vil give os en markant fordel i markedet.

Mere end blot en ny form for markedsføring

Kreativ direktør fra Netucating People A/S, Peter Jørgensen, ser muligheder blandt et utal af brancher, og udtaler:

– iNquire er ud over at være et nyt dialogværktøj til markedsføring også velegnet til undervisningsbrug og til tage pulsen blandt medarbejdere. Enhver HR-afdeling har fokus på at holde et højt kendskabsniveau til virksomhedens produkter og værdier og på at optimere medarbejdernes tilfredshed med fx processer og ledelse. Du kan endda bruge iNquire til at evaluere kursusforløb og som tillæg til udviklingssamtaler.
Kort sagt er iNquire et redskab, der giver umiddelbare fordele i form af feedback management præsenteret direkte, i letforståelige og indiskutable analyser.

Link: MobilInquire.dk

Leave a comment:

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Leave a comment:

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.